14 nov. 2010

Sketans motståndskraft!

Det värsta med att tjäna och lovsjunga är att efteråt så mår man apa! Man kan få en fet andlig käftsmäll, och det kan göra ont. Men min coach är den ende som ger liv och styrka, min coach styrker mig! now that's a coach!
Så jag ber till Gud att han ska komma med handduken och torka av svetten, ta vattenflaskan och spruta vatten på mitt huvud. och det gör han. gång på gång. tack.

Att få uppmuntran är något av det bästa jag vet, något av det bästa som finns, bokstäver på folks tungor som man får höra eller läsa, underbart! Musik kan uppmuntra något så stört mycket, och musik gillar alla så, egentligen så kan alla få uppmuntran...
Veronica Maggio – Gammal sång, det där är musik som radio har "uppmuntrat" sönder, men det är en låt som får mina smilgropar att synas lite mer.
Veronica Maggio, vilken sångerska hon har blitt. riktigt bra är hon. riktigt. bra.

Det finns intressantare saker att ta upp än så. visste du att mosh är en dansstil? jo, helt sant! Mosh är en sorts dansstil som ibland förekommer på konserter, i området framför scenen som därför allmänt kallas "the mosh pit". Det är ganska vanligt med skador i moshpits, och även dödsfall har inträffat. Det är vanligast inom punk och metal. En annan stil av mosh kallad pogo förekommer oftast i större metal- och hardcorekonserter.
En mosh är t ex när två eller flera personer handlöst kastar sig mot de andra personerna i moshpiten.

Helt insane. helt. insane. mosh är en dans.

Peace out!

1 kommentar: