13 nov. 2010

vara med Gud

En massamassa text...
Vet du vad, när jag tänker efter på riktigt så fattar inte jag varför jag tar så lite tid till Gud. visst att jag pratar med Gud nästan varje dag, men jag vill mer, jag tror att alla vill mer. Iallafall mer tid med Gud.
Jag har en gitarr, jag kan sjunga, så varför lovsjunger jag inte Gud så ofta? jag är lovsångsledare men jag leder mig själv lika ofta som jag leder andra. jag borde leda mig själv mer så jag kan leda andra bättre. Men jag vet ju med säkerhet att Gud alltid är där eftersom jag känner honom lite grann, men jag vill känna honom mer.
Inget, verkligen ingenting som jag äger och har är värt ett piss hos Gud, vilket får mig att tänka på en låt skriven till Gud som jag verkligen håller av... Gemenskap – For En Sekund
Så simpelt och så ärligt. det är så jag vill ha det med Gud... Simpelt och ärligt... jag ska börja skriva mer lovsånger till dig, Gud. that's a fact now. Allvarligt, har jag fått låtskrivandets gåva så är väl bästa sätt att förvalta den att ge den tillbaka till Gud? righty? :P

Till alla er (några stycken) som läser detta, Gud älskar dig tokmycket och man mår inte bra i hans frånvaro, inte ens jag som är i hans närvaro mår bra i hans inte-lika-närvarande-närvaro-när-jag-vänder-mig-bort-från-honom-typ-styleish. seriöst alltså!
Peace out!

1 kommentar:

  1. Gud är fantastisk, ta vara på den gåvan som du har fått! :)

    SvaraRadera