17 nov. 2010

vad?

Vad kan jag skriva som kommer att förändra ditt liv ikväll? Ingen aning, för jag vet inte vem du är som läser detta och jag vet inte hur du hamnade här. Men jag vet en sak, du är så älskad. du är så oerhört älskad så det finns bara inte! men det finns visst ;)
Kärlek är fint
har jag hört någon säga. ja, kärlek är alltid fint och man kan aldrig få för mycket av kärlek. nu tänker säkert många "jo, för mycket kärlek skadar dig" men det är inte för mycket kärlek som skadar, det är människor som skadar, och kärlek är inte människor.
jag har hört uttrycket "Love is a verb", tänk på det, kärlek är ett verb. Och för er stackare som googlar på verb eller inte vet vad det betyder så here ya go:
Verb är en ordklass som innefattar ord som uttrycker handlingar, skeenden, processer, tillstånd och liknande. En vanlig minnesramsa är "Verb är nånting man gör, cyklar, tutar, springer, kör."
kärlek är alltså(enligt min tolkning) något som man gör, man måste agera i kärlek för att man ska kunna se kärleken, och det som inte syns, det finns inte (eller så är det helt enkelt osynligt, som luften eller så)
that's all I've got for tonight
Peace out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar