17 feb. 2010

Djupt och gott

"...Det är vi som har ljuset..."
Har idag suttit och pratat med Albin över en tallrik med kebab :) väldigt trevligt må jag säga :)
Alltid najs att kunna sitta och samtala med någon och verkligen komma fram till saker.

Tyvärr (säger jag) att dagens samhälle lär ut att "du är gud".. Gör vad du vill så länge det känns bra(nästan iallafall) och folk mår sämre än någonsin, jante styr med järnhand trots att många i sverige säger att "jag är antijante". Men bara på arbetsplatsen, bara där man kan få lite uppmärksamhet av folk man känner.

Är du antijante när du går själv och får möte av någon vandrande människa? vågar du kolla den människan i ögonen och säga "Hej"? "Nä, det är onormalt, om man säger hej till okända så är man dum i huvet". Nej, man visar att man är trevlig och att man är en människa.
Det är lite tragiskt att människan, som söker gemenskap, inte vågar göra sig gemenskap i rädsla för vad andra ska tycka.
jag säger: Hälsa på okända, le åt människor som du går förbi, då vågar du visa att du är antijante.
Som moder Theresa sa en gång, (En mycket vis kvinna btw), hon sa: "Varje gång du ler mot en person är det en handling av kärlek, en gåva till personen, en vacker sak"

I DARE U! försök att iallafall tänka över att visa din trevliga sida till världen:) Le åt dina medmänniskor, säg hej till dom du går förbi. Jag kan garantera att du mår bättre efteråt :)

...i dare u... ord ut//Erik

2 kommentarer:

  1. Japp :D sitter faktiskt på bussen nu ^^

    Gör du då? :)

    Kramen <3

    SvaraRadera
  2. Ja men nu blev he att jag åkte hela vägen ist ^^

    kram <3 god bless

    SvaraRadera