16 feb. 2010

"How he loves"

känner mig djup...

Lovsång är något starkt, kraftfullt. för mig så är lovsång något underbart, men inte i sig självt. vad lovsjunger vi? Jag som kristen lovsjunger Gud och Jesus, men det finns många andra som lovsjunger annat. kebaben, bdb, facebook, godis, "the golden arches"/det gyllene M-et.

Vad är viktigast? Jag skulle säga hjärtats lovsång till den som är större än allt vad människor har sett eller upplevt, above all! Vad har vi kristna för redskap (förutom lovsång) som man kan prisa och ära herren Gud med? Jag vet inte... har ingen aning faktiskt...

För att leva för Gud och Jesus är lovsång i sig. Att ge sitt liv till Jesus så att han får ta styret över ens liv är att lovsjunga honom. lovsång är inte bara lovS-Å-N-G, inte bara musik utan det är faktiskt något större, något djupare. Det är attleva för Jesus i allt man gör, att göra allt man gör som jesus vill och att älska jesus med hela sitt hjärta, går inte att förneka det, går inte att leva utan lovsång i ens liv eftersom lovsång är att uttrycka sin kärlek till jesus. Delvis genom gärningar, och tro på Jesus utan gärningar är död tro...

ujuj, lite heavy kanske... word out and jesus loves dig! //Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar